En (vidunderlig!) jule historie

Post Reply
Jeppe T
Member

Thu Dec 07, 2017 1:50 pm

Det har været helt fantastik at høre nye afsnit fra jer! Super fedt at i er på banen igen med noget herlig julestemning!

Jeg havde aldrig set A Christmas Story før og jeg nød den faktisk utrolig meget.
Jeg synes lillebroren var fantastisk sjov. Jeg grinte da han blev pakket fuldstændig ind i tøj, igen når han følger efter de andre drenge et par meter bagefter fuldstændig i sin egen verden, og også et par steder til. Faren synes jeg også er sjov det meste af tiden han er på skærmen. Det er ofte farce/komedie overspil han kører den ind med, men jeg synes stadig det er sjovt. At han var så super forelsket i den lampe synes jeg var sjovt.
... Dog, da han åbnede kassen med lampen i, var det ret tydeligt, som i også nævnte, at den kasse kunne åbnes af en femårig uden brug af værktøj. Det sendte med det samme tankerne tilbage til Chevy Chase og hans skuespil med en tom kuffert. Hold kæft, hvor er der klasser til forskel. Men jeg tilgav filmen det ret meget, fordi det var så gennemført. Jeg tænkte, at hvis nogen lænede sig op af væggene i det hus de boede i, så faldt de direkte igennem ud på sættet. Så jeg affandt mig hurtigt med det og hyggede mig, at sådan var det åbenbert med denne film.

Hele Ralphies besøg hos julemanden synes jeg var fantastisk sjovt. At den dreng er så stoisk mens han sidder på julemanden mens fortællerstemmen (som jeg egentlig synes fungerer lige en tand over ok - ikke godt, men helt sikkert heller ikke skidt) var ved at gå i panik over hvad der skete, synes jeg fungerede fint. At det (tilsyneladende) alligevel ender med, at han får fortalt hvad han ønsker sig til Julemanden og han får sendt et kæmpe smil, som i, nu kan det ende godt... Så får han bare en fod i hovedet og bliver sendt afsted med ordene "you'll shoot your eye out, kid". Jeg var flad af grin.

Da jeg så filmen, kunne jeg tydeligt mærke hvor elsket og set den er i USA. Gennem filmen fandt jeg flere gange, at jeg havde set noget lignende før. Der er referet til den mange andre steder efterfølgende, og nu ved jeg hvor det kommer fra: Kanindragten, "only i didn't say fudge", ben-lampen og ved flere andre ting, tænkte "ahaaa.... Det er der det kommer fra".

Jeg er også lidt flov over at indrømme, at jeg faktisk har lidt ondt i den ene hofte, da jeg faldt ned af sofaen af grin over slutningen på den kinesiske restaurant. Jeg havde på ingen måde set komme, hvad der skulle ske, så jeg glemte helt at blive stødt over det. Jeg kunne slet ikke stoppe med at grine igen. "Fa ra ra ra ra ra ra ra ra" :lol:

Alt i alt en super hyggelig, super god film med masser af julestemning, synes jeg.... for det var ret tydeligt at stemningen ikke helt var den samme hos Kristian og Nikolaj.
Måske skyldes det, at det var dette års første juleindslag for mit vedkommende. Måske fordi, mine skeptiske FFF-briller var gemt lidt for langt væk, efter jeres MAAAJET LAAAANGE pause. Eller også var det fordi at nu var FFF tilbage og yderligere skulle servere noget julestemning for mig at jeg så alt med et ekstra lyserødt skær.

Jeg tænker at jeg lige bliver nødt til at se filmen igen og finde ud af, og jeg er helt skæv på den sammen med Morsingboen, men ellers var også jeg klar til at smide en god 8'er efter den film.
Kristian Ørsnæs
Administrator

Thu Dec 07, 2017 8:16 pm

Velkommen tilbage Jeppe !
Ja der var godt nok blandede følelser omkring "A Christmas Story" hos mig og ugevis bevist sabotage fra Skype var hellerikke med til at løfte humøret på trods af at filmen forsøgte. Med 3 julefilm igen, må vi se om den lidt dårlige stemning holder helt til jul :santa:

Umiddelbart tror jeg det kan koges ned til forskellig form for humor. For eksempel er jeg stor Jim Carrey fan, både i de dramatiske og komiske roller, men hans samarbejde med Jeff Daniels i Dumb and Dumber fra 1994, får jeg det dårligt af. Den er for mig bare ikke sjov. Så er der til gengæld andre film og scener som andre syntes er elendige, og hvor jeg næsten ikke kan få vejret af bare grin.
Denne gang var der ikke den store gevinst på julekomedie hylden for mig, men jeg fortsætter med oprejst panden i jagten på den forsvundne juleånd!
Image
Post Reply